O przedszkolu Puchatek
Przedszkole Puchatek oferuje opiekę dla dzieci w wieku przedszkolnym, działając od 7:00 do 16:30. Dzieli się na dwie grupy wiekowe: starszaki i maluchy, z maksymalnie 15 dziećmi w każdej grupie. W centrum działań edukacyjnych znajduje się realizacja Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego, oparta w dużej mierze na pedagogice Marii Montessori, co wspiera wszechstronny rozwój dzieci.
Przedszkole stawia na uczenie się poprzez doświadczania oraz kontakt z przyrodą, korzystając z ogrodu i pobliskiego lasu. Las jest szczególnie ważnym narzędziem wychowawczym, dostarczającym dzieciom różnorodnych bodźców sensorycznych i możliwości zabawy. Bezpieczeństwo dzieci jest priorytetem, dlatego wprowadzono ścisłe procedury ograniczające ryzyko niebezpiecznych sytuacji. Dzieci uczą się również cyklu przyrodniczego i obserwują zmiany zachodzące w przyrodzie w różnych porach roku. Przedszkole angażuje dzieci w różnorodne aktywności społeczne, łącząc grupy o różnym wieku, co sprzyja wzajemnej integracji i rozwijaniu umiejętności społecznych. Dzieci uczą się od siebie nawzajem i nie ma wśród nich rywalizacji.
Metoda Montessori stosowana w przedszkolu sprzyja także pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, zapewniając indywidualne podejście i troskliwość nauczycieli. Głównym celem przedszkola jest przygotowanie dzieci do życia oraz do dalszej edukacji poprzez rozwijanie kompetencji społecznych i umiejętności akademickich.
1. Indywidualizacja: Metoda Montessori umożliwia dostosowanie nauki do indywidualnych potrzeb każdego dziecka. Dzieci mogą pracować w swoim tempie i wybierać zadania, które ich interesują.
2. Samodzielność: Metoda Montessori rozwija umiejętność samodzielnego myślenia i podejmowania decyzji. Dzieci uczą się, jak rozwiązywać problemy i podejść do zadań samodzielnie.
3. Rozwój społeczny: W środowisku Montessori dzieci pracują razem, ucząc się współpracy, empatii i komunikacji. To pomaga w budowaniu zdrowych relacji z rówieśnikami.
4. Rozwój sensoryczny: Metoda Montessori kładzie duży nacisk na naukę poprzez zmysły. Dzieci mają dostęp do różnych materiałów sensorycznych, które rozwijają ich percepcję i zdolności poznawcze.
5. Koncentracja i motywacja: Dzieci pracują nad zadaniami, które ich interesują, co pomaga w rozwijaniu koncentracji i motywacji do nauki.
6. Samodyscyplina: W środowisku Montessori dzieci uczą się dbać o swoje otoczenie, utrzymywać porządek i szanować innych. To rozwija samodyscyplinę.
7. Kreatywność: Metoda Montessori zachęca do twórczego myślenia i eksperymentowania. Dzieci mają swobodę wyboru i mogą wyrażać swoje pomysły.
Pamiętaj, że każde dziecko jest inne, więc korzyści mogą się różnić w zależności od osobowości i potrzeb. Metoda Montessori stawia na rozwój całej osobowości dziecka, nie tylko umiejętności intelektualnych.
Czy w przedszkolu obowiązuje system kar i nagród?
W naszych codziennych działaniach wspieramy dzieci w wyzwoleniu głębokiej wewnętrznej motywacji do samodoskonalenia. Motywacji tej nie osiągniemy karząc czy nagradzając, jej główną siłą napędową jest satysfakcja i pasja, z jaką dziecko oddaje się pracy. Kary i nagrody przestają być potrzebne, jeśli otoczenie sprzyja podążaniu przez dzieci za tym, co je ciekawi i interesuje.
A co jeśli dziecko postępuje niewłaściwie?
Zdecydowanie reagujemy, staramy się jednak zgodnie z wymaganiami psychologii rozwojowej dziecka, aby działanie nie było karą, a bardziej naturalną konsekwencją. Przykład: za niszczenie zabawki nie stawiamy dziecka do kąta (niepowiązane ze sobą), a np. zwracamy uwagę, że jeśli zrobi to jeszcze raz, będziemy musieli zabrać zabawkę, a kiedy działanie się powtarza, następuje zabranie zabawki na niezbędny czas. Nigdy nie zgadzamy się na niszczenie, bicie, znęcanie się.
Przedszkole PUCHATEK to wyjątkowe miejsce, w którym wykorzystujemy:
- integrację wiekową,
- ECO
- segregacja śmieci,
- mini ogródek, - elementy „leśnego przedszkola” ( zajęcia w lesie ),
- posiłki komponowane przez dzieci,
- przygotowanie i sprzątanie po posiłkach ( samodzielność, współpraca, gospodarność ),
- zajęcia z wykorzystaniem metod Bati Strauss,
- metody Montessori,
- zajęcia z sensoplastyki,
- gimnastyka korekcyjna,
- małe laboratorium,
- zajęcia kulinarne,
- kodowanie.
Adaptacja w przedszkolu
Każde dziecko adaptuje się do przedszkola w sposób indywidualnie zaplanowany po wcześniejszym spotkaniu i określeniu z rodzicami optymalnego planu adaptacji. Od pierwszej wizyty dziecka w przedszkolu staramy się, aby czuło się u nas jak w domu. Chcemy, aby proces wejścia w nową społeczność odbywał się w sposób jak najbardziej przyjazny.
PORADY DLA RODZICÓW-CZEGO OCZEKUJEMY OD PRZEDSZKOLA
CZEGO OCZEKUJEMY OD PRZEDSZKOLA?
To bardzo trudne pytanie na, które Rodzice starają się sobie odpowiedzieć w momencie szukania przedszkola dla swoich dzieci.
Wychodząc naprzeciw, postaramy się pomóc:
- Czy chcielibyście, aby Wasze pociechy codziennie wychodziły na podwórko ?
Spędzały czas na świeżym powietrzu, na dużym placu zabaw albo w lesie, który jest tuż przy przedszkolu ?
A jak wiadomo, zabawa na świeżym powietrzu jest dla dzieci nie tylko przyjemna, ale także bardzo ważna dla ich zdrowia i rozwoju.
My szczególnie polecamy zabawy wśród drzew i leśnego mchu.
Las to miejsce, które oferuje wiele możliwości zabawy i poznania przyrody oraz:
- rozwija spostrzegawczość i orientację w terenie oraz koordynację ruchową
- rozwija wyobraźnię i umiejętności manualne
- rozwija zainteresowania naukowe i kreatywność oraz wrażliwość na przyrodę.
- Czy chcielibyście, aby Wasze dzieci były dobrze przygotowane do szkoły ?
Dzieci w formie zabaw poznają litery, cyfry, działania matematyczne …
Nauka przez zabawę w przedszkolu to jedno z najważniejszych narzędzi edukacyjnych dla dzieci w młodym wieku. Zabawa stanowi integralną część dzieciństwa, a wykorzystanie tej naturalnej skłonności do nauki jest kluczem do rozwijania umiejętności poznawczych, emocjonalnych i społecznych u przedszkolaków.
Staramy się, aby dzieci do 1 klasy szły ze znajomością liter, cyfr, podstawą czytania oraz dodawania i odejmowania w zakresie 10, a nawet 20.
- Czy chcielibyście, aby Wasze dzieci rozwijały się emocjonalnie i społecznie ?
Poprzez zabawę dzieci mogą wyrażać swoje emocje, rozwijać zdolności do rozpoznawania i radzenia sobie z różnymi uczuciami oraz uczyć się samokontroli i budować relacje z innymi dziećmi.
W naszym przedszkolu wszystkie dzieci mają te same prawa i te same obowiązki.
Poprzez interakcję z rówieśnikami, dzieci uczą się współpracy, komunikacji i rozumienia perspektywy innych osób. Zabawy grupowe i zadania wymagające współpracy rozwijają umiejętności społeczne i budują więzi między dziećmi.
Wspólne zabawy dzieci w różnym wieku sprzyjają wymianie wzajemnych zdolności i umiejętności. Dzieci uczą się przestrzegania reguł – nie krzywdź, nie niszcz, nie przeszkadzaj innym w zabawie oraz pomóż, pobawmy się razem, wszyscy jesteśmy „fajni”.
Staramy się zapewnić dzieciom jak najlepsze warunki do rozwoju oraz najlepsze przygotowanie do nauki w szkole.
W naszym przedszkolu każde dziecko jest traktowane indywidualnie i do niego dobierane są metody dydaktyczno-wychowawcze.
Zapraszamy do naszego Przedszkola PUCHATEK w Niewodnicy Kościelnej.